Buen Viaje - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Pascal en Charis Ruiter - WaarBenJij.nu Buen Viaje - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Pascal en Charis Ruiter - WaarBenJij.nu

Buen Viaje

Door: Charis

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Charis

01 Oktober 2014 | Colombia, Bogota

Hallo Allemaal,

Nou zoals belooft een waarbenjij.nu profiel waarop we onze belevenissen met jullie gaan delen! De eerste twee weken zal ik (Charis) de verslagen schrijven en over twee weken is het Pascal zijn beurt.

Op dit moment zitten we op onze hotelkamer in het Suit Real 85 hotel in Bogota en is het 10.31 Dit was ook het hotel waar we 3 jaar geleden met de rootsreis zaten en we zitten nu weer op de hotelkamer waar Pascal 3 jaar geleden de laatste paar dagen heeft gezeten. Memories memories!

Gistermiddag rond 16.00 uur Colombiaanse tijd kwamen we aan bij het hotel. We waren om 15.20 geland en het halen van de koffers etc ging heel vlot. Buiten stond een man met een bord met allemaal namen er op en ook dus die van Pascal. Hem moesten we hebben of beter gezegd hij ons. Hij bracht ons naar een busje dat ons naar het hotel bracht. De vriendelijkheid van beide mannen viel ons gelijk weer op.

Wat een ervaring om hier weer te zijn en door het verkeer te rijden dat ondanks zijn chaotisch aanzicht perfect doorstroomt. De geur, het zonnetje, de gebouwen: alles weer even herkenbaar en fijn!

Aangekomen bij het hotel komt de zelfde portier als 3 jaar geleden het trapje weer af om de koffers aan de pakken. Een lach van oor tot oor omdat hij, zo zei hij later, ons herkende van 3 jaar geleden. Even gegevens invullen en toen naar de kamer. Kleine teleurstelling voor mij: ik had achter Pascals rug om voor hem geregeld dat we in de zelfde hotelkamer konden als 3 jaar geleden. Degene waar hij ook zn moeder voor het eerst had gezien. Helaas heb ik het verkeerde hotelnummer onthouden en zitten we niet op die kamer. Maar wel op de kamer waar hij de laatste paar dagen van ons verblijf toen zat en waar we samen met zijn Colombiaanse moeder nog een borrel hadden gedronken. Dus wel 1 van zijn oude kamers maar niet de goede. Maar goed dat mag de pret niet drukken. Op de hotelkamer aangekomen telefoons in de aanslag en even naar de toch wel bezorgde moeders (en vaders ;) ) bellen om te zeggen dat we goed waren overgekomen. Inmiddels was het in Nederland 00.00 uur dus we zeiden weltrusten. In Nederland hadden we wilde plannen om deze namiddag te gebruiken om boodschappen te doen en de boel te verkennen maar eenmaal op het bed te hebben gelegen kon ik er echt ff niet meer af en ook Pas was wel toen aan een napje. Braaf de wekker gezet maar daar dus doorheen geslapen en jawel hoor: om half 3 snachts klaarwakker allebei! Beetje geïnternet en gekletst en uit eindelijk nog even geslapen. Om 6.00 uur allebei weer wakker. Toen er maar uit gegaan. Pascal ging douchen en ik ging een oude traditie herstellen namelijk een ochtendpeukje doen op het muurtje voor het hotel. :D Daarna samen even naar de supermarkt geweest die nog even vol en groot is als 3 jaar terug. Beiden een beetje licht in het hoofd van het hoogte verschil en van de honger deden we snel wat boodschapjes en snel weer terug naar het hotel. Ontbijt besteld, gegeten en nu klaar om Bogota eens in te gaan.

O ja de televisie heeft 3 voetbal kanalen (o.a Fox sports) en maakte gisteravond reclame voor de wedstrijd van Feyenoord tegen Standaard Luijk. Heeft meneer Ruiter mooi geluk! (en ik ontsnap ook hier niet aan die rennende mannetjes achter die bal ;) )

Zo, dat was het wel even voor nu. Pas heeft inmiddels al gevraagd of ik een boek aan het schrijven ben dus ik stop maar!!!

Tot de volgende!!

Saludos

Pascal en Charis

• 01 Oktober 2014 - 19:33

Eline:

Leuk om te lezen dit, het voelt zelfs voorbij een beetje "vertrouwd" om te lezen. Ik kan alleen maar zeggen enjoy the fullest en ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen. Saludos y Un braso

• 01 Oktober 2014 - 20:34

Harry Ruiter:

Fantastisch zo'n uitgebreid verslag. Vooral mee doorgaan !!!!!!!
    Graag ook wat foto's wat zich op straat afspeelt .
    Is nog niet zo'n gek idee van Pascal om een boek te schrijven.
    Saludos

• 02 Oktober 2014 - 09:50

Evelyn:

Hoi, We wensen jullie een prachtige reis!